Superkvinna

Idag har jag haft en superkvinna-dag. Lägga märke till ordet dag. Ibland så glänser jag till kort och starkt.
 
Först jobb. Sen skrev jag en verksamhetsberättelse till årsmötet för Skövde Katthem på lördag. Sen gick jag vidare till köket för att baka bröd (okej, det var en sån där mix man blandar med vatten) och göra egen kycklingsoppa med massa grönsaker jag knappt kan namnet på. Samtidigt bättrade jag på ett personligt brev och städade undan i köket. Sen åt vi middag (vem äter nybakat bröd och hemmagjord soppa till middag? Inte vi). Efter detta hade jag lite energi kvar till att läsa ett kapitel i Flickorna, en bok i kursen Genus i Litteratur som jag läser lite på fritiden sådär.
 
Nu vill jag bara stirra in i väggen, men det är lite som att springa på ett rullband, även om man stannar det så fortsätter man att gå på automatik när man går av. Att fortsätta går inte heller, då kommer jag snubbla och bli avkastad tror jag. Tvångsavslappning med L word nu tror jag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica G

Låter som en kul dag, men jag förstår vad du menar med det sista... Tvingade ut mig själv på en promenad i solen och satte mig för att vila på kyrkogården (Av alla ställen, haha... Som sagt, det är mitt favoritställe ^^) idag. Skönt att det blivit vår så man kan vara ute iaf! (Seee, jag är positiv till vädret! :3)

Svar: Jag såg dig på promenaden! Vi gick parallellt med varandra, du nere vid havstenasjön och jag på andra sidan vägen, försökte ropa men kände inte riktigt för att springa efter dig ;-) Jag anar du hängt upp dig lite vid detta att bevisa att du är positiv till vädret... vill du imponera får du berätta hur fantastiskt det är när det är regn och storm (fast det är ju helt okej att gnälla på sånt väder, så du behöver nog inte hänga upp dig på det).
Pipen

2014-03-11 @ 22:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0