Kungsberget

Så var vi hemma igen, egentligen i söndags, men blev inte av att jag postade inlägget förrän idag. Kan sammanfatta resan med ett par bilder.
 
Thomas och jag stod för matlagningen när vi kom fram till stugan.
 
 
Hela glada familjen, inklusive Thomas och syrrans pojkvän.
 
 
"Stugan" var för övrigt ett hus med fyra sovrum och åtta bäddar, antagligen större än huset hemma i Snesslinge. Det mesta var redan uthyrt, så detta vad var vi hittade, mitt ute i ingenstans även känt som "Åmot". Det första vi såg av Åmot vara en karavan med med hästar och vagnar som tog upp halva vägen. Under natten kom det dock faktiskt snö i Åmot, dagen innan var det i stort sett barmark.
 
 
Sen var det bara ut i backen och åka. Nästan första gången för Thomas dock.
 
 
 
 
 
 
Filmade till och med en bit sista åket, visserligen medan det var plant (varning för högt och dåligt ljud).
 
 
 
På det hela, huset var jätte mysigt, galet skönt att bara komma bort i ett par dagar och koppla bort. Att åka skidor är lite speciellt, särskilt att åka "störtlopp" en bit och svisha fram. Speciellt med tanke att jag är rätt pissdålig på majoriteten av sporter som kräver balans och kordination, men av någon anledning klarar av skidor rätt bra. Tack föräldrar som tvingat in mig i skidskola varje år sen jag var liten.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0