Tantigheten

Kom just hem från Afternoon Tea Party med lite jobbkollegor här i stan. Mängder med thé, scones, ost, kött, frukt och marmelader... speciellt gott var det med tanke på att fackförbundet vision bjöd. Till saken hör även att jag idag är klädd i fotlång kjol och stickad tröja. Och att min första tanke när jag kom hem var att börja virka. Att jobba med så blandade åldrar uppskattas dock, på fritiden känns det ibland svårt att hitta naturliga mötespunkter för lite mer blandande åldrar, men det uppskattas att få chansen att se världen ur andra perspektiv än mitt eget.
 
Men på temat lycka, jag trivs bra som en liten hippe-tant, käns lite som detta kan vara den som jag alltid varit menad att vara. Fast jag vill ha coola korsetter och läderjackor ibland också. Nu vill jag fortsätta virka.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0