Pecha Kucha

Ikväll har jag sådär tusen saker som jag måste göra och har jobbat hela dagen. Så istället så struntade jag i allt och gick på Pecha Kucha Night på kulturhuset. Pecha Kucha går kort sagt ut på att ett antal presentatörer får presentera ett ämne som de brinner för med hjälp av tjugo bilder som visas tjugo sekunder vardera. Det blir alltså knappt sju minuter. Idag pratade de bland om ett projekt för jämnställdhet, kreativitet, bioenergi och poetry slam. Dessutom avslutades det så galet mysig musik.
 
För mig handlar det lite om samma sak som poetry slam, de är människor som står på en scen och berättar om sina innersta tankar, sin passion och drömmar. För mig så känns det lite som att få andas att gå sådana här tilställningar. Jag struntar i borden och måsten, här finns det som är viktigt, det som spelar någon roll, sånt som människor brinner för. Så jag är glad att jag gick, skit i om jag inte hinner precis allt vad jag tänkt, själen mår bättre.
 
Nu är jag hemma och ska tag i saker igen. Vi åker mot Östhammar imorgon eftersom vi på fredag ska till Kungsberget med familjen och åka skidor. Så det är ganska roliga saker, packning, stöd och förbereda åt kattvakterna är mindre roligt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica G

De där jobbiga kattvakterna alltså ;) Synd att man missade Pecha Kucha! Men mådde verkligen skit. Maria Sveland var awesome dock! <3 (Hehe, det slog just att förkortningen för Pecha Kucha blir PK :D Hoppas det blir fler såna kvällar, jag ville meed!~)

Svar: Kattvakterna i sig är ju räddande änglar som gör mitt liv hundra gånger enklare :D Fast vill ju göra det så enkelt som möjligt för er också, så nu står allt framme med fina instruktioner ^^
Pipen

2014-02-26 @ 23:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0