Barnhetsen

Har haft en så härlig lugn kväll i soffan med virkning, armageddon på TV, popcorn och ett glas vin. Allmänt surfande, mest på virkning, men även på bloggar, och naturligtvis hittade jag något att hetsa upp mig över.
 
Skrev denna kommentar på Hanapees blogg. Inte för att det vara hennes blogg jag retade mig på, den är kort sagt fantastiskt, men denna barnhets däremot. 
 
 
Varför ska man på något vis behöva känna sig skyldig eller undra vad det är för fel på mig för att jag inte vill ha barn? Det kan ändras med tiden för min del, men om det inte gör det, så är det precis lika naturligt. 
 
Egentligen är jag dock lite för trött för att hetsa upp mig över något alls, men hur skulle internet överleva om jag inte kastade ut mig mina åsikter med jämna mellanrum?
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica G

Väl rutet! Du vet ju redan var jag står i frågan by now :) Och jag tycker du sätter fingret på en viktig grej - OM man ska ifrågasätta någons val överhuvudtaget, är det väl mer viktigare att ifrågasätta varför folk väljer ATT skaffa barn? Det innebär ju ändå ett betydligt större ansvar... O.o

Svar: Jo, det är ju ganska vanligt att man får frågan varför man inte vill ha barn, men sällan någon frågor varför man vill ha barn -_-
Pipen

2014-02-22 @ 01:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0