Hundra små saker

Det känns lite som jag tagit tag i hundra små saker som behövdes göras idag, ingen av dem har egentligen tagit någon längre stund, men de är alla lite jobbiga, och nu känner jag mig galet produktiv. Det mesta på något vis kopplat till arbetslöshet, som jag sagt tidigare, det är ganska mycket jobb att vara arbetslös.
 
Vad har jag gjort då?
  • Besökt jobbchansen och lämnat CV hos arbetsgivare.
  • Lämnat tillbaka försenade böcker på biblioteket.
  • Sökt ett par jobb jag pratat med jobbcoachen om.
  • Fått tag på en hotellchef jag vill presentera mig för, eftersom jag lämnat mitt CV i hotellets reception.
  • Städat upp lite här och var.
  • Ansökt om medlemskap i A-kassan.
  • Ringt och anmält om ändrad inkomst hos försäkringskassan.
Det sista leder till att vi inte får någor bostadbidrag alls i november och december, wiii.... men måste väl se det som positivt att jag drar in lite pengar i alla fall. Och dessutom, allt för att undvika de skrämmande fakturorna från försäkringskassan jag hört talas om.
 
Good day!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Sanna, jag har helt glömt att tacka dig för mailet om utbildning. Jag uppskattar att du svarade mig.
Jag hoppas att du lyckas i arbetslivet, trots att utbildningen var en besvikelse.
Må gott.
Kram

2013-11-12 @ 16:46:18
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0