Hur tänkte jag där?

Så igår så var jag på Actic gym första gången för att få en genomgång av gymmet med en instruktör, och få hjälp att sätta ihop ett program. Det började riktigt bra, fick en ung rödhårig tjej (hur man inte tycka om folk med rött hår?) och hon verkade trevlig. Vi värmde upp lite och hon började visa maskiner som verkade passa mig. Lite pushade hon allt, en till, och ibland höjde hon vikterna och bad mig göra om det eftersom det verkade gå så lätt. Lite darrig i musklerna blev jag, men inte förrän vi gjorde några avslutande övningar, inklusive plankan, kom illamående känslorna.
 
Efter att vi var klara och jag skulle gå ner för trappan till entrén fick jag ta en paus, för jag litade inte på att benen höll riktigt, när jag väl kom ut, fick jag sätta mig ner en stund för att jag trodde jag skulle spy. Tog ett par timmar innan jag återhämtade mig. Ungefär såhär tänkte jag då: VAD HAR JAG GJORT? HUR KAN NÅGON TYCKA ATT DETTA ÄR ROLIGT? OCH VAD SKA JAG GÖRA MED GYMKORTET JAG MÅSTE BETALA FÖR I ETT ÅR?
 
När jag väl återhämtat mig så insåg jag att det inte var så illa, jag kommer nog ta det betydligt lugnare när jag är där själv, och sen finns det gruppass jag vill gå på, och tillräde till badet där man kan simma. Men en lite chockartad första upplevelse var det, min kropp är helt klart inte van vid styrketräning kan vi ju säga.
 
Men nu ska jag iväg till Snesslinge en kort visit över helgen, fira mormor och äta massor.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Fortsatt lycka till med träningen!
Kram

2013-04-30 @ 19:27:49
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Rödhåriga tjejen

Vilken tur att du gillade instruktionen och tog ut dig så pass :) hehe

2013-12-07 @ 08:01:36
URL: http://garwl.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0