Cloud Atlas

På tal om mitt inlägg varm choklad för själen så fick jag igår kväll lite mer varm choklad. Jag och Thomas såg äntligen filmen Cloud Atlas. Vad filmen handlar om är lite svårt att sätta fingret på, och den är onekligen väldigt lång och det är mycket på gång samtidigt, men för mig handlar den nog om människans ständiga kamp för rättvisa, kärlek, och varandra helt enkelt. Att det alltid kommer finnas de som fortsätter kämpa. 
 
 
Så det är mycket choklad och vettiga människor, samtidigt som jag tycker filmen är en aning nedslående också, för i filmen följer man flera olika historier som utspelar under olika tidsåldrar, och i alla dessa tidsåldrar är det en minoritet som kämpar för det som är rätt, mot en majoritet. Så lär vi oss alltså aldrig något? Kommer det alltid vara en kamp för det som är rätt och en majoritet som bara blundar för problemen?
 
Men sen är det en rolig och mysig film på sina ställen också, som rekomenderas, bara man har lite tålamod med att hoppa mellan flera olika historier hela tiden, det är nästan som fem bra filmer i en. Nu ska jag för övrigt snart iväg på årsfinal i poetryslam i Göteborg, så det är en helg full av varm choklad för själen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0