Huskur mot deppighet

Idag var en sådan dag, man bara vaknade och visste att idag gick ingenting. Men, jag tror att jag börjar lära känna mig själv så pass bra att jag vet ungefär hur jag ska kurera mig mot just denna sorts deppighet som bara kommer utan konkret anledning, så här kommer min huskur.
  1. Gråt en skvätt om du känner för det, lika bra att få det ur systemet.
  2. Ät så mycket choklad du vill och titta på en gammal film du redan sett massa gånger, men som du vet att du älskar.
  3. Nu när du ägnat några timmar åt att tycka synd om dig själv, ta tag i det där du skulle ta tag i, i mitt fall städa badrummet och köket, du kommer bara vara arg på dig själv om du skjuter upp det och känner dg duktig efteråt.
  4. Vid det här laget mår du nog lite bättre, ta och laga en god middag, något du är riktig sugen på och planera gärna in något roligt till kvällen, om så det bara är att ta och börja titta på den där serien du längtat efter att se.
Funkar för mig, en skitdag kanske aldrig kan bli en toppendag, men bra mycket bättre blir det i alla fall. Nu ska jag ta tag i steg fyra, göra amerikanska pannkakor och senare blir det American Horror Story med T.

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Vilket kanonbra inlägg - och vilken självinsikt! Detta borde jag ta till mig. Jag har väldigt lätt för att tycka synd om mig samt bli förbannad på mig själv för att jag inte gör det jag borde. Så tack, du är en pärla.

Hoppas att du mår bra.

Kram

2012-04-22 @ 21:02:10
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0