The amazing spiderman

Jag kan inte hjälpa det, jag måste få klaga. Såg just denna trailer på imdb, och missförstå mig inte, jag är ett stort fan av spiderman, men en remake bara några år efter att förra filmen gjordes? Åh, någon viktig typ i kommentarerna påpekar att det INTE är en remake, i serievärlden så finns det olika serier med spiderman, och det påverkar hans liv på olika och bla, bla... Enligt vad man ser i trailern så har de verkligen inte tillfört tillräckligt mycket nytt för att försvara det faktum att det är samma film fast några år senare. Det känns verkligen som samma trailer som för förra filmen fast med nya skådespelare. Förutom att denna spiderman ser ut som en liten brat med Edward Cullen wannabe frisyr. Det för mig även till det jag faktiskt gillar, Emma Stone är med, älskar henne, gör mig lite ledsen att hon är med i en film jag mer eller mindre bestämt mig för att hata... och spelar Mary Jane dessutom, åtminstone när Kirsten Dunst spelade henne i förra Spiderman hade jag väldigt svårt för den karaktären.



Naturligtvis blir jag tvungen att se den ändå, fast jag tycker själva idén suger. Varför inte göra Spiderman 4 istället? Älskade den tecknade Spiderman när jag var yngre, finns ju mycket kvar att berätta där tycker jag. Där Spiderman dessutom inte spelas av någon... eller okej, nu märkte jag att det var ju killen från Social Network, han var ju riktigt bra... skyller på stylisterna som fått honom att se typ 14 år gammal ut i trailern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0