Slötakon Roger

Jag har minst sagt legat på lastsidan när det gäller virkningen. Och jag har varit ännu latare med att faktiskt visa upp vad jag virkat, men nu är i alla fall mitt lilla mästerverk klart. Började redan i somras någon gång, men inte blivit mycket gjort sen jag kom till Skövde. I alla fall så tog jag mig i kragen på lunchen igår och gjorde klart kon Roger som var en väldigt försenad födelsdagspresent till Sarah. Slöta är förresten en liten ort (sekt?) utanför Falköping.



Den är långt ifrån perfekt, men ändå det mest avancerade jag virkat än så länge och jag är ganska nöjd. Det var även första gången som jag använde mig att ett engelskt mönster, inte helt lätt. Mönstret köpte jag väldigt enkelt via denna sida. Går in där får ni se hur det är tänkt att den ska se ut, men tror nog att ni alla fall känner igen den. Jag vill förresten också ha sådana där snygga ögon som de har på sidan...




Kommentarer
Postat av: Angelica G

Åh, kul att se resultatet nu när den är klar! ^^ Tror förresten att de har såna där ögon på Panduro. Hade åtminstone just bruna där när jag kollade...

2011-09-21 @ 11:27:15
URL: http://djungelsoda.wordpress.com
Postat av: Jasmine

Riktigt fin, verkligen! Du är väldigt duktig måste jag säga. :)

Kram

2011-09-28 @ 17:05:27
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0