Gå ut med hunden

Jag har lagt märke till en ny trend bland hundägare. Förut brukade "gå ut med hunden" betyda att man gick med hunden i ett koppel. Men numera tror jag att det betyder att man helt enkelt bär runt på hunden. Speciellt populärt med chiuauaor och liknande små hundar av ganska uppenbara anledningar. Som tur var har jag ännu inte sett några tecken på att detta spridit sig till de större hundarna. Men vem vet, snart kanske det kommer "hundvagnar" till dem så husse eller matte kan gå och putta på.



Eller vänta, det fanns visst redan. Bildkälla.


Kommentarer
Postat av: Annely

Det finns några tillfällen då en hundvagn kan va bra. Det är om man har en valp eller skadad/sjuk hund som inte får gå långt....och i detta fall http://matildaholger.blogspot.com/ ;)



Annars är det verkligen helt sinnes! :o

2011-09-18 @ 20:33:11
Postat av: Jasmine

En patetisk trend, om du frågar mig.



Svar: Det är klokt resonerat.

Hoppas att den nya katten är lätt att ta hand om.



Kram

2011-09-18 @ 21:26:28
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0