Det finns en första gång för allt

Jag har verkligen aldrig lyckats förstöra något i tvätten, inte en enda missfärgning eller förminskning. Hade nästan börja misstänka att det där med missfärgning var någon sägen. Men ikväll var det visst min tur. Har två skrikblå tröjor som jag fick under introveckan, står fadder på ryggen. Tvättade dem tillsammans med strumpor och underkläder och sånt för att de inte skulle färga av sig på något viktigt, och har inte haft problem med dem förr, men nu hade naturligtvis en av mina favorittröjor råkat hamna i samma maskin... Innan var den beige, nu är det typ... ljusgrön? Vill inte säga att de är helt förstörd, inte bestämt mig än, men tyckte i alla fall om den bättre förr.

Har någon tröttnat på sina vita/beiga kläder kan jag hyra ut dessa skrikblå tröjor mot en blygsam summa. Ett par vita strumpor blev även ljusblå. Spännande.


Kommentarer
Postat av: Pia - Smilinggirls!

sv: Vad roligt att höra! Då är man till någon nytta iaf ;) Haha, hon tvingade mig nästan att göra den ;)

2011-09-27 @ 17:19:42
URL: http://smilinggirls.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Klassikern har inträffat mig; jag har nu en rosa strumpa, eftersom den tidigare vita råkade hamna med den röda tvätten. Men det var mammas fel. :P



Kram

2011-10-04 @ 17:34:35
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0