The Three Musketeers

Kom just hem efter att ha sett The Three Musketeers med Angelica på bio. Anade att det skulle vara en film i min smak, och jag hade rätt. Vad kan man säga? Extravaganta kostymer, löjligt häftiga fighting scener, listiga planer, högtravande retorik, omöjliga trapatskonster och flygande luftskepp. It's entertainment! För första gången är jag även imponerad av Orlando Bloms insats, spelar en härligt sprupellös bov med galna kläder, hår och accent. Många bra skådespelare med för den delen, blev ganska förtjust i Juno Temple som spelar drottningen.



Det är ganska mycket som pirates of the caribbean med ett lite annorlunda tema, det är inte fantastisk, men väldigt underhållande! Och ska man absolut titta på 3D (hatar 3D) så är detta nog en ganska bra film för det. Verkar dessutom som om det kommer en uppföljare, om den säljer bra nog dvs. När det kommer till själva historien om de tre musketörerna så föredrar jag dock väldigt mycket den äldre filmen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0