Julmarknad för katthemmet

Har haft ganska fullt upp hela helgen, men på ett bra sätt. En ganska stor del av helgen spenderades nere på torget i stan eftersom jag stod i skövde katthems stånd på marknaden. Vi sålde fikabröd, godis, lotter och lite annat smått och gott. Klädde i stort sett på mig så mycket kläder jag kunde, samt hade med mig filt och varm choklad för att överleva kylan (och det är egentligen inte ens kallt än, fortfarande plusgrader).



Angelica, som även är fotografen bakom kortet, höll mig sällskap större delen av tiden. Följde även med henne på fika efter passet på lördagen, som slutade strax efter fyra. Mös ner oss i en stor soffa med stora varma temuggar på Pims. Lite spontant kom det sen dit en massa gamla bekanta och vänner som jag inte träffat på massa månader, och temuggen blev en öl. Sen kom vi på att jag och Angelica knappt ätit på hela dagen, så blev pizza också. Sen... strövade vi mest runt, så istället för fyra kom jag hem halv tolv.

Vet inte riktigt hur mycket pengar katterna fick in, men blev säkert en del. Det verkar som jag även kommer få en ny katt att ta hand om inom en snar framtid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0