Oh Cappie, where are thou?

Tyvärr för er kan jag inte hålla något för mig själv, och just nu är jag upp över öronen kär i Cappie och Casey från Greek. Än så länge har jag bara sett första sex avsnitten av första säsongen av serien, men jag har fallit handlös. De är nästan som mina nya Sookie och Eric. Nej, Sookie och Eric är inte tillsammans och inte Cappie och Casey heller, men det vore ju inte jag om jag faktiskt kunde idealisera ett par som faktiskt höll ihop och var lyckliga tillsammans.

För er skull så sitter jag på youtube för att hitta en scen från avsnitt fyra, som jag tyckte kunde få representera hela deras relation, men att försöka hitta rätt scen på youtube är riskfullt, stället dryper av spoilers (det positiva är att ett par med så många fanvideos måste ha någon form av framtid). Sorgligt nog är den enda versionen av scenan jag hittar dubbad till spanska.... Och tro mig, det vill ni inte se. Ah, nu hittade jag en på engelska med spansk (fast kanske inte spansk egentligen) text! Innehåller visserligen fler scener från avsnittet än "garderobsscenen" som jag ville visa, men är ändå bara 4 minuter.

Videon ger faktiskt ganska bra överblick av storyn, men låt mig ge en snabb resumé ändå om karaktärernas bakgrund. Cappie och Casey dejtade en gång i tiden när de båda började College, han var hennes första så att säga. Men Casey dumpade honom och de tillhör nu rivialiserande elevhem. Numera har Casey en ny elegantare pojkvän, men under en svag stund är han otrogen. Casey får reda på detta, ligger med Cappie för att hämnas, men vill sedan få det att fungera med pojkvännen Evan. Casey och hennes pojkvän Evan går vidare (lite två fel gör ett rätt logik).



Det känns som om jag just gav termen "Too much information" en helt ny innebörd, men ja... jag kunde inte låta bli, blir helt enkelt passionerad över dumma saker ibland. Jag kan bara hoppas på att någon där ute hade riktigt tråkigt och blev lite road av att läsa/titta. Nu ska jag lämna er ifred, gå och lägga mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0