Yoga

I brist på annat att göra så fick jag ett ryck igår och gick till friksis och svettis. Först tog jag en tur på löpbandet, och sen prövade jag på ett yogapass. Jag går in för det här med att pröva nya saker just nu, och hur var det? Avslappande, men även ganska krävande faktiskt... Ibland när ledaren ville vi skulle andas djupt höll jag andan av ren ansträngning. För övrigt var det ganska mycket som det brukar se ut på TV faktiskt, man står i massa konstiga ställningar och fokuserar på andningen. Jag vet nu vad kobran, hunden, och det skrattande barnet är till exempel.

Men mest var det nog avslappnade ändå, det är väldigt skönt att bara vara i en nästan en timme. Fullkomligt älskade avslappningen i slutet då man inte ens behövde stå i någon konstig ställning utan bara låg på marken under en filt som de delade ut till alla innan vi började. Något som inte var avslappnade var att gå hem i mörkret och stormen vid niotiden på kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0