The golf swing by Roy McAvoy

Alla filmer jag sett som handlat om golf är helt enkelt underbara. Det är något med det mentala spelet i golf som verkar göra sig väldigt bra på film helt enkelt. Igår natt gick Tin Cup på TV, en av de mysiga filmer som finns om golf. Tyvärr så började den runt två och slutade runt fyra så jag orkade inte titta klart, men har sett den många gånger förut. Finns just en scen i första halvan som får mig att vilja springa ut på golfbanan just NU. Trots att det mest är en massa skitsnack.



Jag började spela när jag var nio år tror jag, för jag minns att jag visste att Tiger Woods gjorde sin första Hole-in-one när han var nio år, och den lilla nioåriga jag tänkte att jag fortfarande hade chansen att vara lika bra som Tiger Woods liksom. Så jag har alltså spelat i tio år, men förra året spelade jag i och för sig bara en enda runda. Tror att jag hade 16,8 eller något som lägst i handicap, nu har jag 17 något, men spelar nog inte så bra i praktiken. Inspirerad av Tin Cup känner jag att det minsann ska bli fler rundor i år, men vi får väl se hur det blir med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0