RENT

Nu har jag varit och sett skövdeuppsättningen av RENT. Jag trodde det skulle vara på engelska, men åh vad glad jag blev när jag till min förvåning upptäckte att de gjorde svenska versionen. Egentligen är den nog bäst på engelska, men eftersom jag för många år sedan såg svenska uppsättningen i Stockholm är det den som fastnat i mitt hjärta. Svenska känns mer äkta och nära för mig, trots att översättningen blir lite konstig ibland.

Skövdeuppsättningen visade sig för övrig vara ganska fantastisk. Jag skrattade, grät och allt där emellan ungefär. Förutom det så älskade jag deras Mimi, och upptäckte en del saker som jag inte mindes från förra gången, eller kanske var för ung för att förstå. Här är en av mina favoritlåtar, kan den så gott som utan till och det är typ andra låten som sjungs, var nära att börja gråta redan då.



Tror jag ska försöka ge filmen en andra chans. Det är klart att det aldrig kan mäta sig från att se det live, känslan är helt annorlunda, men kanske dömt den lite väl hårt ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0