Sköldpaddan August

Det var en lång resa, men nu är sköldpaddan Agust klar. Under tiden som han virkades så lärde jag mig en hel del nya saker om virkning. Min förra amigurumi virkades på fel sätt, och dessutom har jag lärt mig en del små knep som gör det snyggare när man virkar. Jag vågar nog påstå att Agust därför är bra mycket stiligare än Koi faktiskt, även om huvudet fortfarande är virkat på "fel" sätt.







Mönstret fick jag från Mia Bengtssons bok Virka Amigurumi, som jag lånade på biblioteket. Har redan en nytt litet projekt på gång. Häromdagen kändes det som jag tänkte i maskor mer eller mindre.




Kommentarer
Postat av: Angelica G

Haha, Sanna... Den där sköldpaddan skrämmer mig lite.. Fast den var bra gjord, dock. ^^'

2011-06-15 @ 19:39:44
URL: http://djungelsoda.wordpress.com
Postat av: Jasmine

Naw, söt!

Kram

2011-06-17 @ 23:52:23
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0