True Blood comic book style

Nu blir det lite True Blood igen. Vet inte hur många som vet om det, men True Blood finns även som serietidning, skriven av bland annat Alan Ball som skrivit serien. Serietidningen följer varken seriens eller böckernas handling utan är små historier som sker parallellt med dem båda som jag förstått det. Tyvärr finns de inte i Sverige och jag börjar bli riktigt sugen på att beställa från USA. Lite godis medan jag väntar på säsong 4 liksom.

Omslaget till första numret:



Första numret utspelar sig på Merlotte's under en regnig natt då Sookie och hennes vänner blir fångade av en hämndlysten ande som livnär sig på skam. Mörka hemligheter från deras förflutna avslöjas och människor (eller kanske vampyrer/hamnskiftare/annat magisk väsen) dör.

Lite spännande låter det väl? Ni kan läsa om det själva på HBO's nätshop där man även kan beställa tidningarna, och en massa andra True Blood saker.

P.S Jag försökte just leta upp vad det skulle kosta att beställa till Sverige och det visade sig att de bara finns tillgängliga för leverens inom USA verkar det som. Surt.

Kommentarer
Postat av: william

den skulle vilja ha:D

verkar cool^^

2011-01-23 @ 16:38:58
URL: http://cookieboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0