Rått kött är lite som kikärtor

Angelica: "Jag tycker inte om att tillaga rått kött, då inser jag verkligen att det kommer från ett djur, men jag har inte så mycket emot att äta kött som är tillagat, det ser det inte som det kommer från ett djur."
Jag: "Det är som jag och kikärtor, jag hatar kikärtor, men om de inte ser ut som, eller smakar som kikärtor, som i falaflar, då kan jag äta dom."

Ett smart citat från moi under gårdagens fika med ett par trevliga damer i Töreboda. Vi lyckades sitta i tre timmar och bara prata utan att jag tänkte på att tiden gick, ganska skönt. Mycket intressanta diskussioner, där jag dessutom fick använding för lite av psykologikunskaperna. Känns jättebra att en del av de faktiskt har fastnat i alla fall, och inte bara orden, jag kan tänka in det på en situation, mer eller mindre.

(Ber om ursäkt om det inte är direkt exakt citerat Angelica, kommer inte ihåg, men tror poängen går fram i alla fall)


Kommentarer
Postat av: Angelica G

Haha ^^ Men det är ju så! Det man inte vet (eller känner smaken av) har man inte ont av ;)

2011-01-16 @ 01:20:46
URL: http://d
Postat av: My

Gillart. :P

2011-01-16 @ 19:33:08
URL: http://mewsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0