Oscarsgalan 2011

Anne Hathaway: "It used to be; get naked, get nominated."

De senaste två timmarna har jag spenderat med att titta på sammandraget av Oscarsgalan, något jag faktiskt inte gjort förut, men nu ska jag nog försöka göra det till tradition. Om inte annat får man många bra filmtips. Tyvärr så har många av filmerna bara precis börjats visa på bio i Sverige, så har liksom inte haft någon chans att se dem.

James Franco och Anne Hathaway gjorde bra jobb som programledare, melodifestivalens programledare borde titta mer på Oscarsgalan. Anne lyckades dessutom ta sig igenom en imponerande mängd klänningar under kvällen, tyvärr räknade jag inte exakt hur många. Några av höjdpunkterna:

Natalie Portman vann bästa kvinnliga skådespelare för sin roll i Black Swan.
Colin Firth vann bästa manliga skådespelare för sin roll i The King's Speech.
The King's Speech vann bästa film.

Några andra filmer som nämndes ofta var True Grit, The Social Network, Alice i Underlandet, Toy Story 3, Inception, The Kids are alright, The Fighter, 127 Hours, och Winter's Bone. Black Swan och The King's Speech blev jag väldigt sugen på att se i alla fall. Lite synd att Inception inte vann fler priser, men vann inte så förvånande nog bland annat Bästa specialeffekter i alla fall. The Social Network var också en av mina favoriter, vann bästa adapterade manus och Bästa musik eller liknande tror jag.

Sverige fick också vara med på en kant, för bästa utländska film blev In a better world, en dansk film som Mikael Persbrandt är med i. Nu har jag varit vaken alldeles för länge och ska gå och lägga mig.


Kommentarer
Postat av: Angelica G

Black Swan är jag sjuukt jäkla sugen på att se. Har haft den på datorn ett tag, men det har ändå bara inte blivit av. Kolla nån dag..? :O (Känns som vi kommer få en jäkla lista med filmer vi ska se men, haha!)

2011-03-01 @ 01:36:57
URL: http://djungelsoda.wordpress.com
Postat av: Annely

Jag vill se The Fighter och True Grit! :D

2011-03-01 @ 11:03:26
URL: http://anely.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0