Scent of a woman

Och min filmutbildning fortsätter. Hittade ett fynd i en hög med reafilmer på Willys häromdagen, en kvinnas doft med Al Pacino för 29 kr tror jag det var. Ännu en filmklassiker jag hört talas som tidigare och ikväll såg jag den. Jag börjar nästan tro att det finns en poäng med att vissa filmer får Oscars, för den var underbar. Den gjorde min grå kväll till en riktigt bra och mysig kväll och lämnande mig med en varm känsla. Bokstavligt talat, hade tjocktröja och jeans när jag började och nu har jag pjyamasbyxor och linne. Fast just det kanske hade med de tända ljusen att göra eller något. Vill ni veta lite mer vad den handlar om kan ni alltid titta här.



Feelgoodfilm med en ordentligt stänk av allvar visserligen. Men ganska mycket feelgood också. På tal om filmer så har jag blivit inspirerad att jobba på min samling, så har beställt lite filmer också, Casablanca, The big sleep (annan film med Humphrey Bogart), Pulp fiction, och Matrixtriologin. Nu jag jag bli utbildad! Casablanca och Matrix har jag visserligen redan sett, men ville ha mina egna exemplar av dem.


Kommentarer
Postat av: Angelica G

Oooh, Pulp Ficition! <3 Älska. Lätt en av mina favoritfilmer ever (även om jag bara sett den 2-3 ggr), mest för manuset :)

2011-02-07 @ 01:33:26
URL: http://djungelsoda.wordpress.com
Postat av: Annely

Ha ha, det är så skoj (och samtidigt lite tragiskt) när han kör runt i bilen :D

2011-02-07 @ 16:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0