Kändismaskerad

Om en vecka så är det kändismaskerad med studentföreningen BEST, och jag försöker klura ut vem jag ska klä ut mig till. Det är helt otroligt svårt att klä ut sig till en kändis! De är trots allt vanliga människor, så hur ska man klä ut sig till dem? Kom fram till att man måste hitta någon som verkligen har något speciellt utmärkande om folk ska ha en chans att känna igen vem det är man klär ut sig till. Helst ska det vara någon man är lite naturligt lik också om man ska ha en chans. Min första idé var Thomas Di Leva, det är bara att sätta på sig en stor klänning och locka håret lite extra. Fast... vill jag verkligen gå runt och se ut som Thomas Di Leva? Så idag kom jag på en ny idé, Dita von Teese! Kanske inte lika lätt som Thomas Di Leva, men betydligt sexigare. Antagligen kanske lite för sexigt för min smak, men hon kan trots allt inte gå runt i underkläder jämnt.



Lite blek foundation, mörkrött läppstift, någon svart klänning, måla dit en liten sådan där prick hon har, lite svart sprejfärg i håret... skulle typ kunna funka? Till skillnad från Thomas Di Leva tycker jag dessuom Dita är extremt cool (hon har trots allt varit gift med Marilyn Manson). Vad tror ni? Några andra bra idéer? James Bond kanske? Trinity från Matrix? Okej, de är egentligen mer karaktärer än kändisar men... jag kan fuska lite.


Kommentarer
Postat av: Angelica G

Dita von Teese - Awesome idé! Annars Tori Amos. ^^ (Mest för att hon är rödhårig och jävligt cool, haha.)

2011-02-25 @ 10:40:13
Postat av: Angelica G

Insåg dock att det kan bli svårt att "klä ut sig" till Tori Amos, hon har ingen direkt utmärkande stil så... ^^

2011-02-25 @ 13:49:31
URL: http://djungelsoda.wordpress.com
Postat av: annely

Karaktärer är väll också kändisar....de är ju kända ;P

Jag menar, ska jag vara sheldon cooper så är ju jag också bara en karaktär :P...samma med snövit

2011-02-26 @ 00:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0