Strukturella problem

I förra inlägget skrev jag att vi i år försökte vara lite seriösa och göra ett vettigt pepparkakshuset. Nu skulle jag vilja ta tillbaka detta. När vi skulle sätta ihop det så ja... spårade det ut kan vi väl helt enkelt säga. Det sprutades glasyr åt alla håll och vet inte hur många gånger alltihop rasade innan vi lyckades få det att stå (trots att vi gjort detta varje jul i minst tio år). I slutet öste vi bara på att glasyr som fanns kvar och hoppades på det bästa. Använde bara tre väggar till skorsstenen, och det var nära på att det bara blev tre väggar på själva huset med. Öppen planlösning kallar vi det.







De senare bilderna är en stund efter att den blev gjord, tydligen lossnade en vägg, till följd av en katt varit på bordet påstod någon, men tänker att den kan ha varit viss brist i konstruktionen... Roligt hade vi i alla fall. Om man jämför med förra årets pepparkakhus måste jag kanske erkänna att åtminstone mitt och Emmys var finare förra året. Men är lite en tradition med fula pepparkakshus. Nu ska jag titta på Bingolottos uppesittarkväll.


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Haha, helt underbart att se! Kreativitet sätter inga gränser. Fantastiskt. :)

Kram

2011-12-29 @ 11:43:18
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0