Runaway Jury

Snubblade över en oväntat bra film ikväll, en sån där som bara råkade gå på TV. Jag ville inte ens se den, var mina föräldrar som valde. Ändå blev det riktigt bra. Runaway Jury, eller De Utvalda på svenska handlar om en rättegång mellan en kvinna som förlorat sin man i en skottlossning och ett stort företag som tillverkar vapen. Fokus ligger dock på en av jurymedlemmarna, som har som mål att få medlemmarna att följa honom och sedan "sälja" domen till högstbjudande sida (underligt nog är detta filmens "hjälte", men vem kan motstå en antihjälte?).

Var inte alls imponerad när jag läste handlingen, men det jag gillar är att det är en smart film. Manipulering och planer, att dra i trådarna utan att någon fattar vad som hände. Dessutom så är det en massa härliga skådespelare med.



Nu ska jag titta klart, den är inte slut än faktiskt. Hoppas inte slutet suger, då får jag komma tillbaka och radera inlägget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0