Mat är väl inte så viktigt

Jag (påväg upp för en lång trappa): "Se det positivt, nu tränar vi bort en del av alla kalorier vi får i oss med alkoholen."
Kirre: "Just ja, det är väl typ jättemycket kalorier i alkohol?"
Jag: "Jo, men så kan man ju inte tänka liksom, man kan ju inte suta dricka alkohol för att det är mycket kalorier i."
Kirre: "Nä, man drar väl hellre ner på något annat typ... mat."

Just nu sitter jag vid min gamla laptop Jamie eftersom jag inte tog med mig min nuvarande (som för övrigt heter Zoey) till Östhammar. Härlig liten nostalgitripp, fast inte lika trevligt att jag måste snarare slå än trycka på vissa tangenter för att det ska bli något, och att allt tar evigheter.

I och för sig är det där sista ganska passande, efter en ordentlig festkväll igår erkänner jag att jag är ordentligt seg idag. Känner mig väldigt nöjd med att sitta hemma i mjukiskläder, och att det snart blir tacos och film med familjen. Trots att vi ibland blir lite galna på varandra (som när jag tidigare idag stängde av TV:n bara för att pappa inte skulle få se det han ville titta när jag minsann inte fick se det jag ville) så är det riktigt skönt med en hederlig familjekväll.

Hoppas ni har en bra och lagom slapp söndagskväll ni med.

Kommentarer
Postat av: Elina

Hahahaha "du påminner om en halvnaken gammal ängel", nog den finaste kommentaren jag nånsin fått! xD

2011-04-06 @ 21:50:31
URL: http://meullerphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0