Valvaka

Jag har inte ens längre koll på hur länge jag bott i lägenheten faktiskt, tre veckor kanske? Men jag stormtrivs. Igår städade jag en toalett för första gången, till och med det är ganska kul, för det är min toalett!

Tvärtemot vad alla säger har jag dessutom börjat laga massor med rolig mat sen jag kom hit, fast jag är ensam. Saken är att mat måste man ju ha hursomhelst, då kan man lika gärna göra något roligt och gott. Vanligtvis så innefattar söndagsrutinen att jag slappar lite, pluggar lite, lagar till något riktigt avancerat och tittar på söndagsfilmen på TV6, men ikväll är det annorlunda. Varför? Jo, på grund av valvakan. Jag hade faktiskt inte en tanke på att titta förrän min klasskamrat Hanna frågade om vi inte skulle titta på valvaka och äta chokladpudding. Valvaka, kanske inte jätte kul, men chokladpudding väger upp. I år har jag faktiskt röstat för första gången också, så det är väl inte mer än rätt att jag engagerar mig.

Vilken ska det bli? Rött eller blått?

Jag är nöjd så länge inte sverigedemokraterna kommer in i riksdagen.

Pip på er! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0