Resultatet av skräckkvällen

Nu är jag "hemma" i Skövde ingen, efter en mysig helg i Töreboda. Jag har sovit väldigt mycket, gått upp tolv både lördag och söndag, visserligen gått och lagt mig vid två, men ändå. Och gissa hur jag känner mig efter att ha sovit så mycket? Astrött, de två kopparna med te jag drack nyss kan också ha med saken att göra.

Hursomhelst, tänkte ge er lite kommentarer om filmerna vi såg på skräckfilmskvällen.

Vi började med nya Terror on elmstreet som hade i stort sett samma story som gamla ettan för er som minns den, fast såklart, mer välgjord och de behöll ändå känslan tycker jag, men minns inte gamla filmen så bra å andra sidan. Okej film, lite som gamla med ett ansiktslyft, fast lite av charmen går ju förlorad.

Seven var mer än en krimaldeckare än en skräck. Hade visserligen bra skådespelare, Morgan Freeman och Brad Pitt, men kriminaldeckare är inget för mig egentligen. Det var en smart film men... nja... tyckte inget vidare om varken början mitten eller slutet, men tycker man man om den sorterns film så.

Avslutade med ökända The fourth kind. Jag har hört att den ska vara otroligt obehaglig, bland annat därför att det är med en del "äkta" material, inspelat av privatpersoner. Om man väljer att acceptera allt som hände i filmen som sanning, ja, då var det jävligt obehagligt. Men personligen så känner jag att nje... spännande film, men jag tänker inte svälja det med hull och hår (dels därför att jag då inter kommer kunna sova på nätterna). Filmen handlade om en kvinna som varit psykolog i en liten stad i alaska, där människor börjar ha problem med sömnen, alla vaknar de och ser samma sak, och blir mer eller mindre galna när hon försöker få dem att minnas exakt vad de såg. Hade jag sett den ensam hade jag nog tyckt att den var riktigt läskig och obehaglig, som tur var hade jag rätt mycket sällskap.



Det allra bästa med kvällen var nog sällskapet, men ska jag rekommendera någon av filmerna så blir det the fourth kind, den är lite störande, helt klart.

Pip på er! :-P




Kommentarer
Postat av: Rob

Den mörkhyade mannen i Seven heter Morgan Freeman. ^^

2010-10-25 @ 00:32:49
URL: http://brokenskin.blogg.se/
Postat av: Angelica G

Fanns EN scen jag tyckte var obehaglig i Fourth Kind, och det var den där psykologens eget skrik etc hade spelats in :O Annars hade man kunnat göra mycket bättre med filmen...

2010-10-25 @ 00:47:09
URL: http://djungelsoda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0