Självkontrollen tar slut fort ibland

Egentligen borde jag jobba på tentan, har gjort mycket idag och har bara lite kvar om jag ska följa min planering. Men känner att jag har assvårt att koncentrera mig jus nu. Enligt en teori vi läst om så har människan endast ett visst mått av självkontroll, det är därför man äter godis ibland på kvällen fast man inte skulle, dels är man kanske trött och när man är trött är det svårare att stå emot frestelser, men dessutom så är kanske måttet med självkontroll kanske slut för dagen.

Lite så känner jag nu, trots att jag inte pluggat såå mycket känner jag att min självkontroll är slut för dagen, jag vill bara slappa. Dessutom är jag alldeles stel i axlar och nacke efter friskis och svettis igår, vi gjorde någon styrketräning grej som var asjobbig för min nacke. På tal om det, någon som vet varför jag får asont i axeln när jag anstränger mig? Typ när jag springer så kan det hända att jag får lugna ner mig mer på grund av att det gör så ont i axeln än att det är jobbigt. Brukar komma när jag får håll, fast det sprider sig av någon anledning till axeln.

På tal om friskis och svettig gick på asdåligt på sätt och vis, jag tappade bort mig helt och hållet och stod bara och såg dum ut flera gånger, och bara la mig ner död andra gånger. Men jag blev trött och svettig och det är det viktiga för mig så, är nöjd ändå.

Nu ska jag göra klart det där sista!

Pip på er! :-P

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vad är det du tränar på Friskis & Svettis? :)

Lycka till med tentan!

2010-10-19 @ 15:39:21
URL: http://djungelsoda.wordpress.com
Postat av: Jasmine

Efter några pass på Friskis&Svettis, kommer du in i takten och känslan. Stegen sätter du också - utan problem. Ge inte upp, fortsätt öva.



Kram

2010-10-19 @ 23:00:42
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0