Några insikter

På tåget till Göteborg idag gjorde jag några insikter. Eftersom jag inte hade bokad sittplats så fick jag ta det som fanns, vilket var mitt emot ett äldre par, och jag frågade artigt om det var ledigt. Ibland frågar jag om det är ledigt, ibland inte, bror nog på om det ser ut att sitta någon där. Bland andra människor är det också lite olika, ibland verkar de fråga, ibland inte. Det är artigt och logiskt, någon kan vara på toa eller i bistron. Men sen kom jag att tänka på att vissa frågar ju om det är ledigt även på bussar, hur jävla dumt är inte det? Vart skulle personen som egentligen satt där vara liksom? Sure, det är artigt, men egentligen alltså? I ytterst få fall så kan väl personen ha gått bak och hälsat på någon eller något, men i ärlighetens namn, gäller det en buss tycker jag nästan att man förlorat rätten till sin plats.

Något annat jag insåg var att det finns fyra pressbyrån på göteborgs centralstation, och ännu fler precis utanför. Smarta jag hade stämt möte "vid pressbyrån på centralstationen". Smart. Men det ordnade sig.

Träffade även Jasmine som jag lärde känna från min språkresan (som ägde rum för några år sedan), det var lite häftigt, att träffa någon efter så lång tid.

Nu... TRUE BLOOD! (nej, det har inte börjat igen, men jag har mina sätt)

Pip på er! :-)

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Det var kul att träffa dig! <3

True Blood gillar vi. ;P

Kram

2010-10-02 @ 00:11:56
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0