Djurvännen Tess

Igår när vi var påväg hem genom den lilla vägen som går genom skogen från landsvägen där bussen går bevisade vegetarianen Tess vilken sann djurvän hon är. På den oplogade vägen som var full med snö och allmänt jobbig att gå på såg hon en liten larv. Denna stackars lilla larv gjorde sitt bästa för att ta sig fram.

Jag vet inte riktigt hur larver överlever vintern, men att ligga mitt på vägen, mitt i snön kan inte vara det bästa sättet. Går de inte i ide kanske? De lär inte flytta söderut i alla fall och tror inte att de överlever vintern bara ändå. Tess hjärta blödde för den lilla larven, så hon gjorde en liten igloo genom att göra en liten grop i snön med fingret. Hoppas larven använder den bara.

Tio meter längre fram ser Tess en spindel, vet inte riktigt hur de överlever vintern heller faktiskt, eller ja, jag visste inte fram tills idag, men Tess gjorde en liten "igloo" åt den också, så antar att frågan är besvarad då? Den flyttar in i hennes igloo helt enkelt.

Det var allt om djurvännen Tess, räddaren i nöden för divserse småkryp, må hon rädda många oskyldia småkrypsliv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0