Det var en gång en mjurg

Tittar igenom lite gamla dokument på datorn och hittade några sparade msn konversationer, dels några söta/pinsamma konversationer med A jag sparade, men även en helt utspårad konversation med en kul kille jag brukade prata med, och bara måste lägga ut den, hoppas ni hänger med i svängarna!

T är jag, eftersom jag på den tiden kallade mig "Trasig Pipleksak" och F är alltså killen jag snackade med.

F: mjurg?

T: ja tack ^^

F: Varsegod ^^

T: tack så myclet då ^^

F: Så litet så

F: det var min sista. Men jag tyckte att du skulle ha den

T: Åh, vad gulligt av dig, men en liten fråga, vad ska jag ha den till?

F: jag.... vet inte o.O

T: hm... jag får väl vara uppfinningsrik då ^^

T: hänga upp på väggen kanske

F: nej, den är ju alldeles... geggig

T: hm... mjo, det kan bli ett problem... men jag kan ju.... lägga den i en burk, och spara?

F: torka?

F: Jag har hört att en mjurg skall smaka lite som kantarell

T: mjaa... fast jag tycker inte om kantarell, men plocka svamp är mysigt, så tycker att man borde kunna plocka svamp, och sedan släppa ut dom igen!

F: men,..... va? O.o

T: jaaaaa... istället för att steka, eller torka, eller frysa svamparna, kan man släppa ut fom i naturen igen! ^^

F: fom^^

F: men det går ju inte. När man väl har plockat dem så kan de ju aldrig hitta en hona igen

T: hm... men kanske en hane?

F: men man plockar bara hansvampar *nicka menande*

T: jahapp ja, men då får väl hansvamparna nöja sig med varandra när de blivit utsläppta om de inte hittar en hona.

F: Nej, för honsvamparna blir som "eeew, en plockad hane.. Vidrigt!"

T: Så de duger inte efter att de blivit plockade? Mjaa... jag tycker de är lite kinkiga dedär hon-svamparna *rynka på näsan*

F: överklassare, hela bunten

T: *nicka viktigt*

F: Bränn, bränn, bränn!!


Utan fantasi blir livet tråkigt! Länge leve fantasin!

 


Kommentarer
Postat av: Josse

Det är spännande att jag kommer ihåg att du berättat om den här konversationen men att jag då inte fattade hur underbar den var!

2010-11-30 @ 20:57:11
URL: http://theinc.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Haha, underbar läsning! xD

Kram

2010-12-07 @ 17:48:22
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0