Varför hatar alla Sverige?

Antar att jag inte var den enda som som tittade på Eurovision semifinalen igår? Själv vill jag inte ens tänka på det, för första gången någonsin är vi inte ens i final. När jag började intressera mig för Melodifestivalen var Sverige en av de bästa som vunnit massa gånger, kommer ihåg när Charlotte Perrelli vann med tusen och en natt faktiskt. Vi var liksom några att räkna med. Sedan dess har det bara blivit sämre och sämre. Anna var faktiskt duktig, men... fy faaaan vad vi är dåliga ändå. Det som är riktigt irriterande är att det finns typ 6 låtar i finalen som är skrivna av svenska låtskrivare, VARFÖR KAN DE INTE SKRIVA EN ÅT OSS? Tror problemet ligger lite i att folk helt enkelt inte tycker om oss. Det enda de tycker om i Sverige är de storbröstade blondinerna och lagligt snus.



Fiasko är vad det är, tänker nog sluta att hoppas på Sverige i alls, Ukraina däremot tyckte jag var helt okej och några andra länder också, blir nog att jag sitter framför TV:n imorgon kväll vid finalen ändå.

Förutom att gnälla om Eurovision har jag gått riskettan idag, en kurs man måste gå för att ta körkort, var ganska kul/intressant med mycket diskussioner om alkohol/droger i trafiken. Dessutom har jag shoppat, det var löjligt svårt att hitta snygga shorts att ha i sommar, hoppas få använda dem under de långa strandpromenaderna i Bibione.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Körkortsläraren under riskettan:
"I Rinkeby har man problem med att gubbarna tuggar cat..."
Jag: "VA?!"

Min första tanke var att folk hade fått för sig att börja tugga på torkat kattkött för att öka potensen eller något sådant dumt. Men, cat är en drog, vilket jag vet, när jag fått tänka efter.

Kommentarer
Postat av: elin kärlek♥

haha näädu varför hatar alla sverige?

Om du vill få chansen att presentera din blogg i min så var med i veckans bloggare tävling :) PUSS

2010-05-28 @ 23:24:51
URL: http://elinamour.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Jag tycker inte att vårt bidrag i år höll måttet. Jag är därför inte förvånad över att vi inte gick vidare till finalen. Istället tänker jag heja på de bra låtarna. Det finns en hel del som är toppen! :D



Kram

2010-05-29 @ 14:16:52
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: anna

Hej. Jag bara undrar om du skulle kunna ta bort den här bilden? Det är minderåriga tjejer och bilden kommer högt upp på googles sökresultat. Tack på förhand.

2011-12-02 @ 19:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0