Tillbaka på medeltiden

Vill bara informera om att vi här hemma har varken varmt vatten eller TV, och vet ni vad? Jag orkar inte ens bli förbannad längre. Framförallt vattnet har krånglat hur länge som helst nu och länge gick jag bara omkring och var arg, det är helt otroligt hur irriterande där är när sådana där saker som bara ska funka inte gör det, att inte kunna dusha hemma! Men idag när digitalboxen pajade också orkade jag inte bry mig längre. Istället så satte jag på lite musik, läste lite läxor och senare åkte jag till golfklubben och dushade där. Orkar inte bråka med vår dusch som ibland har liiite varmvatten.

Däremot har jag suttit och längtat efter när jag får flytta till min alldeles egna lilla lägenhet (med betoning på lilla). Tittade på olika bostadområden och möbler idag, hittade en soffa jag avgudade, men tyvärr var den för dyr så får fortsätta leta. På tal om detta tänkte jag uppdatera er med vad det är jag sökt till efter studenten egentligen:

  1. Psykologprogrammet i Örebro - Tyvärr jätte svårt att komma in, men försöker se på det positivt, jag slipper i alla fall plugga i fem år och handskas med örebroare som alla påstår är fientliga mot utomstående och allmänt egna.
  2. Personal, organisation, och ledarskapsprogrammet i Skövde - Titeln på programmet gör er antagligen inte speciellt kloka, men det är massa socialpsykologi blandat med lite ekonomi och sånt. Här kommer jag ganska garranterat in.
  3. I panik la jag till massa andra program efter det, socionom, behandlingsassisten, turism och hotell... ja, som sagt, men antagligen inte aktuellt.
Pip på er! :-)


Dagens citat:

Klasskamrat:
"Jag ville åka till Australien, men sen hörde jag talas om en orm som söker upp människor med sina radarögon och om man försöker fly springer den efter!"

Efter detta spårade samtalet ut totalt, vi kom fram till att den människoätande ormen antagligen hade vingar och små ben också.

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Hoppas att du kommer in på ditt förstahandsval. :)

Kram

2010-05-19 @ 13:47:31
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag gjorde min header i photoshop :P

2010-05-20 @ 21:29:31
URL: http://tornfagel.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Svar: Jag tycker matte är väldigt roligt. Dock måste jag säga att det är en helt annan sak att läsa på gymnasienivå - inte det lättaste.



Kram

2010-05-21 @ 19:28:01
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0