Nu är det inte långt kvar

Igår lämnade jag in det som antagligen är min sista gymnasieuppgift EVER! Visserligen så var den skitjobbig, men nu är den inlämnad. Idag är alltså min första dag i frihet, men tyvärr känner jag inte riktigt att jag kunnat njuta av den direkt. Dels så hade jag körlektion idag, och till en början gick det riktigt dåligt, tre mototstopp i rad mitt på en trafikerad väg, tack gode gud för min körskolelärare, hur dåligt det än går så låter han lika lugn som om det inte alls gör något att jag står mitt på vägen med motorstopp. Där har vi verkligen någon som passar för sitt yrke. Efter ett tag gick det bättre, men känns ändå som jag vet att jag kan bättre, som alltid, blir jag nervös helt enkelt.

Hursomhelst gjorde detta att jag fick lite ångest, kommer jag någonsin kunna ta körkort? Eller rättare sagt, kommer jag kunna ta körkort innan jag flyttar hemifrån? Typiskt, just när man kan börja ta det lugnt i skolan får man det över sig. Nåja, tänker inte stressa upp mig över det. Däremot så tror jag att stressnivån fortfarande är lite hög i kroppen, kan liksom inte riktigt hitta på något för det känns fortfarande som jag har alldeles för mycket att göra.

Men det är inte långt kvar, exakt två veckor. Efter skolavslutningen tänkte jag försöka smita iväg till Venedig lite. Visst låter det härligt att säga så? Eventuellt skulle det kunna bli verklighet också, pappa ska dit med jobbet och han tycker det är kul med sällskap om jag skulle råka hitta en billig flygbiljett. Vore ashäftigt, alltid vilja se Venedig, skulle kunna bara ströva omkring medan han jobbar. Men först helgen, pappa fyller år och syrran konfirmeras, mycket som händer.

Pip på er!


Dagens citat:

Syrran: "Men vilka skor ska jag ha imorgon! De ena är snygga men dom kan jag knappt gå i, de andra är bekväma men passar inte till kåpan! Vilka ska jag haaaa?"
Jag: "Gå barfota, lärjungarna var barfota! Eller ta lite träplattor och snöra fast vid fötterna, som gammaldags sandaler."

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Klart du kommer lyckas ta körkort. Ta det bara lugnt. Lycka till! :I



Åh, Venedig låter kul. Hoppas att du kommer iväg.

Kram

2010-05-22 @ 14:47:07
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: JOSSE

Det bästa med dina Dagens citat är att nästan alla är dina egna. Det är charmigt! :)

2010-05-22 @ 15:30:26
URL: http://theinc.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja det är jättesmidigt:) Du får be syrran visa dig ;)

2010-05-22 @ 19:26:23
URL: http://tornfagel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0