Tiden rinner iväg

Från och med det att jag kom hem så har jag inte gjort något vettigt alls nästan. Det började med att jag skulle titta på förhäxad som var en av mina absoluta favoritprogram när jag var yngre och nu har börjat gå från början på femman. Det är fortfarande ett favoritprogram, det var bara länge sedan det visades på TV. Efter det började något annat och efter det något annat. Plötsligt var klockan ganska mycket. Tror inte att jag kände mig särskilt motiverad att göra något heller, för tillfälllet vill jag bara att tiden ska gå känns det som, gärna ända till sommarlovet, eller i alla fram till helgen. Det skrämmer mig lite att jag inte känner att det finns något värde i att ta vara på den tid som är just nu, all denna tid som bara är... verkar jag helst bara vilja sova bort tills det händer något roligare. Men all tid är väl viktig? Majoriteten av våra liv är ju trots allt bara tid, då det egentligen inte händer något särskilt. Vill jag verkligen sova bort majoriteten av mitt liv?

På tal om tid har jag tappat bort min kalender, vilket är otroligt störande, jag känner mig lite förlorad och har inte någon koll alls, vilket också bidrar till att det känns som om jag förlorar tid tror jag. Det har varit borta sen före lovet och eftersom den inte dykt upp så tar jag och köper en ny imorgon, bara att börja planera igen! Har faktiskt sökt tre jobb till i sommar än så länge *stolt*. På tal om att göra något roligt så vill jag verkligen se nya filmerna Nine och Alice i underlandet. Kanske ska offra lite pengar på ett biobesök i helgen.

Pip på er! :-)


Dagens citat:


Elev: "Varför åka till Berlin liksom...? Ligger inte det i Tyskland?"
Jag: "Joo, det är väl Tysklands huvudstad?"
Elev: "Åh fan..."

Känns som jag äntligen får lite upprättelse här, en klasskamrat som är sämre på geografi än jag!

Kommentarer
Postat av: JOSSE

Knixet är att göra något man vill när man har tiden, trots att det kostar lite för mycket för en måndagkväll, trots att det är krångligt att ta sig dit, trots att det av någon anledning känns som en kraftansträngning.

2010-03-03 @ 07:49:54
URL: http://theinc.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Usch, att tappa bort sin kalender är aldrig kul. Jag skulle inte heller klara mig utan den kontrollen. xD



Svar: Jag tänkte först lägga ut en bild på mina bröst, men kom sen fram till att jag inte vill visa så personliga delar i min blogg. Jag har ju till och med svårt att gå i bikin på sommaren. Sen tror jag inte heller att min pojkvän skulle uppskatta det beslutet. Därför får han nu ha mina bröst för sig själv. ;P



Kramar

2010-03-03 @ 12:31:56
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0