Dagens hjälte: Captain Jack Hartness

Jag tänkte skriva något helt annat, men efter att tittat på två avsnitt i rad av den brittiska sci-fi serien Torchwood känner jag mig tvungen att visa upp en viss Captain Jack Harkness och detta inlägg ska ägnas åt att förklara exakt varför han är dagens hjälte och helt jävla underbar, det är i alla fall vad jag tycker för stunden. Ska vi göra en punktlista? Vi gör en punktlista, en kortfattad.
  • Namnet
  • Utseendet
  • Charmen
  • Attityden
  • Mystiken
  • Fördomsfri och gay
Det sista är intressant, för han skulle kunna verka för macho och stereotyp, om det inte vore att han är gay och tycker det är lika naturligt som att solen går upp, spontan med det, men basunerar inte ut det. Låt oss titta på bilder.







Låt oss inte glömma att han i serien är odödlig och räddar världen då och då. Har massor av hemligheter, lite tyst men stark, backar inte för någon, avslöjar aldrig allt. Så mycket mer jag ville säga, men det hinns inte. Citat hinns inte heller med. Men dagens hjälte är Jack Hartness.

Pip på er! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0