Eclipse

Tanken var att jag skulle skriva om Eclipse som jag såg igår, men först måste jag säga något om den här värmen. Den driver mig till vansinne! Jag kan inte sova, kan inte tänka eller typ röra mig överhuvudtaget... hade mycket planerat idag, tänkte skriva brev, titta på en klänning jag började sy på för länge sedan och se om jag kunde sy klart den... men jag orkar ingenting verkligen. Orkar bara ligga död i soffan typ.

Men igår såg jag Eclipse i alla fall, tredje filmen i Twilight serien. Och älskade den, men det säger jag alltid första gången jag sett en twilight film på bio, sen när jag ser den igen brukar den ganska mycket sjunka i mina ögon. De två första filmerna... jag hatar dem inte, men det finns mycket jag inte tycker om. Det stora problemet är att jag inte tycker om skådespelarnas tolkning av Edward och Bella, de ser så ansträngda och onaturliga ut hela tiden. Men nu älskade jag i alla fall Eclipse, och det är klart att man inte kan byta skådespelare nu, det skulle bli ännu mer fel om man försökte byta ut dem nu så. Filmen har ganska mycket fokus på triangeldramat runt Edward, Jacob och Bella. Många gånger var den till och med ganska kul, tyckte i alla fall jag och Tess. Det är detta som gör att jag tror att jag kommer fortsätta tycka om filmen, hela deras relationsdrama och allt som händer är verkligen intressant och kul, dessutom har de gjort det på ett bra sätt, det är inte direkt något jag saknar från boken. Blev dessutom väldigt sugen på att läsa boken igen eller skriva lite fanfction ^^

Så, jag rekommenderar er att se den, nu ska jag fortsätta vara död, och åka till stan och kolla på klockor.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Jag: "Det kryper en spindel där, tänkte att du ville veta, den kanske äter upp din macka typ"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0