Ironman vs. Hulken

Så... här har det varit tyst, men det är man nog van vid om man följer den här bloggen. Hursomhelst, jag hade en "VADIHELEVTE!" upplevelse ikväll. Hade tänkt ha en liten myskväll, först med vampire diaries och glass, och sen fortsatte det med en ansiktsmask och The Incredible Hulk. Är lite förvirrad över alla versioner av hulken som verkar finnas. Jag minns en version som jag sett några gånger där hulken blir hulken, och trodde det jag såg var fortsättningen till denna, men kände inte igen tillbakablickarna de gjorde, även om det rent "handlingsmässigt" passade perfekt. Sedan insåg jag att det även är helt andra skådespelare i denna, till skillnad från den från 2003 som jag sett, tydligen finns det en massa versioner av hulken som kommit ut samtidigt i alla fall, och jag får inte rätsida på vilken film den jag såg var fortsättning på egentligen, men strunt samma.

Nu till poängen, i slutet av filmen kommer skådespelaren Robert Downey Jr. in, han som spelar Mr Stark i Ironman, och jag mest tänker vad i helvete gör han där? Men jaja, det kanske inte har något Ironman att göra, sen kallar någon honom för "Mr Stark" och jag undrar verkligen vad som händer, helt plötsligt bara, stiger Ironman in i Hulken och säger något om att han har en idé för hur de ska fånga hulken. Så... nu kommer det alltså komma en Hulken 3/Ironman 3, som alltså är samma film antar jag. Okej, jag kanske är lite nördig som alls bryr mig, men tycker det är allmänt sjukt, de ska inte vara i samma film! Det går inte! Måste ta och se Ironman 2 och se om det antyds något där, samt forska mer i detta... nu är ni nog trötta på mig, så jag håller tyst.



Ja, jag gjorde den själv, så bra är jag. Nu måste jag sova, mer hemtenta imorgon.

Men btw, JAG KOMMER INTE BEHÖVA TANDSTÄLLNING!


Kommentarer
Postat av: Fredrik Fluff

Men hallå! Lite för lite nördighet märker jag.;)

Tony Stark är medlem i The Avengers (tänk dig The Unit, fast superhjältar) och han rekryterar folk. Hulken och Iron Man är både från Marveluniversat och precis som alla andra superhjältar har de slagits och samarbetat sisådär tiotusen gånger^^

Marvel är egentligen en enda stor dokusåpa när man tänker på det, fast mer våld.

2010-12-17 @ 01:04:37
Postat av: Annely

Jag tänkte: "Yh!...cooolt!!!" När de kallade honom "Mr Stark" och håller med föregående kommentator, även om jag inte visste detaljerna lika bra. Tycker det var fint av filmmakarna att "think outside the box" även i liveactionfilmer. Hur grymma var lixåm inte "Xena"-avsnitten när Hercules från "Hercules" gästspelade?

2010-12-17 @ 11:03:57
URL: http://ninja.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0