Vi kommer nog lära oss om ångest i alla fall

Skönt att vara hemma efter en lång dag i skolan med föreläsningar om psykologiska sjukdomar och behandlingsmetoder. Men tänka sig, dagen gick faktiskt ganska fort, antagligen för att det var riktigt intressanta föreläsningar. Dessutom var det vår sista föreläsning i Psykologins grunder, nu är det bara ett seminarium och salstenta kvar. Salstenta på tjockisboken, mitt smeknamn på psykologiboken. Jag har faktiskt inte fullkomplig panik över tentan, tydligen kommer 40% av frågorna från exempeltentan återanvändas, och man behöver bara ha 60% rätt. Om man fokuserar på det läraren sagt på föreläsningarna så bör man kunna plugga in rätt saker för att klara de 20%.

Men är det konstigt att man blir lite nervös när man måste läsa denna bok? DEN STIRRAR ANKLAGANDE PÅ MIG FÖR ATT JAG INTE HAR LÄST TILLRÄCKLIGT! DEN STIRRAR PÅ DIG!



Creepy är vad den är, alla de där tomma ögonen som bara stirrar. Med tanke på att det är typ 800 hundra sidor vi ska läsa i denna anklagande tjockisbok är det inte helt lätt att hinna läsa, själv har jag nog läst hälften av allt jag måste läsa till tentan.

Dagens citat:

Mamma:
"Var det inte något spel du önskade dig i julklapp?"
Jag: "Jo, The Sims 3 till xbox."
Mamma: "Är inte det ett barnspel?"
Jag: "NEJ DET ÄR DET VERKLIGEN INTE!"


Kommentarer
Postat av: En liten bildblogg av Felicia Karlström

svar: tack så mycket för din kommentar ;)



lycka till på tentan då! :) vilket läskigt omslag!

2010-12-14 @ 22:16:19
URL: http://storasysteralskarmode.blogg.se/
Postat av: Fredrik Fluff

En sista kommentar innan jag går och lägger mig. Hmm, det är ju så kommentarslöst i den här bloggen att det ekar...



Iaf AWESOME bild. Skulle lätt kunna ha den på en plansch på väggen!

2010-12-17 @ 01:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0