Pepparkakshustävling

Nu ska jag berätta om vår epic pepparkakshustävling. Istället för att Emmy och jag tillsammans öser på så mycket godis och socker vi kan på en bit pepparkaka och kladdar ihop det (poängen är ändå att det ska vara gott) så köpte mamma två pepparkakshus och tänkte ha en tävling, vem bygger det snyggaste huset? Pappa och A mot Emmy och mig, mamma är domare. Två pepparkakshus, två skålar med godis, två skålar med glasyr, men det kan bara finnas en vinnare.

Klara, färdiga...




Pappa började med att ha sönder en av delarna... eller.. tydligen skulle det stärka konstruktionen.




Här är Emmys och mitt slutresultat, inte ihopbyggt än, men ni förstår idén...




Här är Pappas och A's...



Ni kan ju avgöra själva vem som vann, men det var nästan synd om A, innerst inne är han en estet som verkligen ville göra ett vackert hus, men det är inte pappas starka sida, han sa snarare, SMETA PÅ HÄR! Personligen tycker jag det var riktigt intressant att försöka göra ett fint pepparkakshus, och anser att vi lyckades. Som sagt, vanligvis smetar vi på så mycket som möjligt bara...


Kommentarer
Postat av: ELI

Hahahaha stackars lilla Anders xD

2010-12-22 @ 10:51:25
URL: http://meullerphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0