American Beauty

När jag väl packat klart slog jag mig ner och tittade på American Beauty, skriven av Alan Ball, som även ligger bakom True Blood. Jag kände till American Beauty sedan tidigare, men när mannen bakom min favoritserie ligger bakom blev jag lite mer sporrad att se den, något jag inte ångrar. Drama, är verkligen inte min grej i vanliga fall, men American Beauty är faktiskt... vacker, på något sätt. Det är inte tråkigt och trist som jag anser de flesta draman vara, och inte heller bara konstig som många filmer som försöker vara djupa är. Kanske är något med hur just Alan Ball gör det som tilltalar just mig antar jag.



Så nu har jag sett den i alla fall, och rekommenderar den till alla som vill se en lite annorlunda film som ändå inte känns överpretentiös, tråkig, eller bara konstig. Vacker på något sätt som sagt. För att beskriva handlingen med bara några ord: En amerikansk familj som bara finns på ytan, går i gamla hjulspår utan att leva, tills de plötsligt bryter sig loss ur allt. Hoppas jag inte låter överpretentiös nu bara för det, och hoppas jag stavar det rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0