Tänk på vad du skriver

När jag chattar eller mailar med någon som inte använder stor bokstav, punk, komma och ständigt stavar fel och använder talspråk så antar jag att personen ifråga är lite dum eller i alla fall otroligt ointresserad. Till exempel så börjar jag alltid ett mejl till någon jag inte känner med en hälsningsfras som "hej" och avslutar med "MVH" och mitt namn.

Killen jag köpte mitt xbox av var riktigt hopplös, ingen hälsningsfras, inget namn i slutet, inga stora bokstäver, inga komman och han fattade sig så kort han bara kunde. Han verkade nästan motvillig. Det ledde till att jag var otroligt nervös idag när jag var tvungen att träffa honom, det måste ju vara fel på killen! Det kändes så sjukt otrevligt när jag skrev med honom över mejlen.

Så kom stunden när jag stod öga mot öga med honom, och tänka sig, han var hur trevlig som helst och verkade veta ganska mycket om xbox, knappast korkad. Av detta kanske man kan lära sig två saker, jag borde inte läsa in så mycket i folks språk, och folk borde lära sig skriva någorlunda vettigt i alla fall. Jag är knappast den enda som liksom får en bild av personen jag skriver med beroende på hur den skriver. Det ger ett så otroligt dåligt intryck utan att man kanske menar det när man skriver som skit. Det behöver inte vara perfekt, jag skriver då inte perfekt.

Nu är jag även officiellt 19 år, men mer om det imorgon.

Pip på er! :-)

Kommentarer
Postat av: Josse

Sanna Sanna Sannaaaa! Fan vad bra, jag har haft så svårt att acceptera folk som skriver illa och så har jag tänkt att, gud vilken dålig människa jag är. Och så är jag inte ensam om det! Plötsligt känns det inte alls som en dålig egenskap.

2010-08-28 @ 08:32:33
URL: http://theinc.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Jag håller med dig. Går jag in på en blogg, där texten inte är ordentligt skriven (stor bokstav, kommatecken, punkt), då får jag direkt uppfattningen om att bloggen är oseriös. Men så behöver inte vara fallet. Det kan lika väl vara en jättebra blogg med riktigt välformulerade inlägg. Så fel man kan ha, men det beror ju på första intrycket.



Du bloggar på för fullt nu för tiden!

Kram

2010-08-30 @ 14:27:05
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0