Min plikt som dotter

I helgen har det varit KM på goldklubben, själv har jag bara spelat en runda i år och tänkte absolut inte vara med, men golfgalningen mamma var naturligtvis där för att försvara sin titel. Det var ett sådant där udda tillfälle då jag som dotter helt enkelt kände mig lite tvungen att ställa upp för min mamma så sista rundan, finalrundan så att säga gick jag caddie åt henne. Det vill säga bar alla hennes grejer.

Kul var det inte direkt men... ja, ibland får man väl helt enkelt ställa upp. Fast jag vet inte om jag gjorde ett så bra jobb med tanke på att den runda som jag var med var mammas sämsta runda. Men jag blev faktiskt lite sugen på att spela golf. Som sagt, jag har bara spelat en enda runda i år, och jag har ingen direkt lust att spela heller, men kanske om några år? Jag hatar rent generellt all sport, men golf hatar jag minst i alla fall.

Sen finns det ju coola sporter, typ fäktning, men det är för jobbigt, jag har prövat. Fast det skulle nästan kunna vara värt att bygga upp lite kondition bara för att kunna lära sig fäktning. Pilbåge är rätt coolt med, men då måste jag ju bygga upp muskler, för det har jag inte heller.

För övrigt kom mamma etta i sin åldersklass och tvåa av alla damer.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Sårad soldat: "My guts are hanging outside! Just leave me here!"
Soldat: "Well, we will just have to put them in there again!"
Sårad soldat: "But they wont fit!"
Soldat: "Of course they gonna fit!"

Från dog soldier jag såg igår, urlöjlig film som försöker vara läskig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0