Första titten på lägenheten

Igår så hände det, igår besökte jag lägenheten i Skövde för första gången. Det var lite skrämmande, blev helt plötsligt mycket mer verkligt. Men min första reaktion var att det var ett jätte fint område. Men sedan råkade vi ta fel ingång till huset och kom in i en skum mörk korridor, vilket var lite läskigt. Till slut hittade vi in i lägenheten.

Ni ska nog få se lite bilder helt enkelt. Det kräver lite arbete, men när jag är klar blir det nog mysigt.



Soffan och hyllan var i stort sett det jag fick med mig den här gången.




Älskar de stora härliga fönstren.




Lilla kökdelen. Kylskåpet var mögligt (?!) för någon hade stängt av det och stängt det medan de var blött. Här har jag precis utrotat det ner till minsta partikel med disktrasa och allrengöring, lite smakprov på att bo ensam, och städa ensam.




Ashärligt badrum.

På det hela; helt okej. Lite slitet, färgfläckar och repor. Men det ordnar sig! Det jag är mest nervös över är mina grannar, vi delar ju ett stort kök och allrum. Det mystiska är att alla lappar i aallrummet är på engelska och alla mina grannar har utländska namn, så misstänker att jag hamnat med massa utbytesstudenten kanske, känns inte som om det bara kan vara en slump att alla förutom jag har utländskt ursrpung bara ändå. Det kan visserligen bli spännande, men framför allt hoppas jag bara att jag hamnar med vettiga kul människor! Annars får jag väl gömma mig på rummet.

Förresten, grattis till min lillasyster som fyller 15 år idag! Pip på er! :-)

Kommentarer
Postat av: Emmy

Taaack Sanna! :) <3

2010-08-08 @ 22:06:56
Postat av: Angelica G

Ser ju lovande ut :) Får bli fika i Skövde sen när du flyttat hit tycker jag!

2010-08-09 @ 01:53:36
URL: http://djungelsoda.wordpress.com
Postat av: Anonym

alllt bra?

2010-08-09 @ 12:44:32
URL: http://eweman.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Det ser fint ut. Jag gillar också de stora fönsterna. Och av det man kan se av utsidan tycker jag att det ser fint ut. :)



Kan säga dig att DET GÅR att bo med ett så litet kök, men det är inte alltid enkelt. Högen med disk växer lätt.

Badrummet ser fint ut.



Kram

2010-08-11 @ 13:08:14
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0