Första kvällen

Nu sitter jag i lägenheten! Har precis fått igång internet, vilket faktiskt inte var jätte svårt. Jag är lite mer bekymrad över kylskåper. Jag har satte sladden för ett par timmar sedan men det kändes inte som om det blivit kallt. Så hittade jag en grej man kunde skruva upp 1-6 på typ, så satte den på 5 typ, men det verkar bara gälla för frysfacket? För säkerhets skull la jag köttfärsen i den allmänna frysen, så får vi se om mjölken är varm imorgon bitti.

På tal om mat, det är ju svindyrt att typ leva! Köpte lite mat idag, pasta, flingor, köttfärs, mjölk, smör, ost bröd, några kryddor och några andra basic grejer, 422 kr! Det blir att börja planera och göra inköpslistor om man ska överleva. För övrigt hade de en jätte kul snabbkassa där man fick scanna in allt själv, ortsbon Fia hjälpte mig.

Har faktiskt umgåtts med lite folk också, fika hos en annan ortsbo Angelica med lite folk och en tur på stan där det var matfestival. Dessutom fick jag en grön nalle av Robin! Hur fick han den då? Jo det var ett "vinst varje gång ställe" och en kompis hade fiskat upp en liten grej (plus ägarens cigaretttändare som han också tog) och medan ägaren tittade bort fiskade robin också upp en grej och vips så fick alla något till priset av ett!

MOHAHAHA, ÄLSKA BEDRÄGERI!

Så det är min kväll så här långt, nu ska jag nog spela xbox eftersom jag faktiskt släpat med den. Vid ett något gång i natt kommer nog A hit, mys.

Pip på er! (från skövde) :-)

Kommentarer
Postat av: Fia

Bara att säga till om du behöver mer hjälp i snabbkassan! :P Var kul att vi kunde ses idag ^^

2010-08-28 @ 23:51:45
Postat av: Emilia

hahah, sanna gillar bedrägeri xd

2010-08-29 @ 00:06:16
Postat av: Angelica G

Du har ingen typ knapp att trycka på inuti kylen eller? Vet att det var så nånstans där jag mötte, fanns två st, en för kýlen och en för frysen. Vi fattade aldrig varför kylen aldrig blev kall förrän jag såg att mamma bara slagit på den ena.. ^^;



Hoppas du kommer trivas för övrigt! :)

2010-08-29 @ 00:48:16
URL: http://djungelsoda.wordpress.com
Postat av: elina

Livet är hårt, välkommen till verkligheten Sanna. Jag levde på havregrynsgröt i en hel vecka, hade två kr kvar av studiebidraget o det enda jag hade i lägenheten var ett paket havregryn (Y)

2010-08-29 @ 14:05:57
Postat av: Josse

Det är väldigt dyrt med mat, men jag tänker att det är vad jag helst lägger pengar på; Jävligt god och nyttig mat. Om man bara äter hemma och har koll på vad som finns och vad man kan göra av det, hittar säsongsgrönsakerna som är billiga just nu (om man nu äter grönsaker) så går det hyfsat. En annan bra grej är att satsa på olika sojor och kryddor (örter hittar man billigare i frysdisken än bland övriga kryddor och det känns lyxigare!), vinäger och oljor så kan man piffa till vad som helst. Då spelar det ingen roll att det är fjärde dagen på raken man äter soppa på potatis och gul lök för den smakar inte som de tidigare dagarna. (Gul lök är också billigt. Och sedan har jag hittat massa bra recept på billig mat men gissar att veganen inte frestar grönsaksvägraren mycket med morotsbiffar?)

2010-08-30 @ 09:39:40
URL: http://theinc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0