Bridget Jones och filmkyssar

Har precis haft myskväll i myslägenheten med Bridget Jones på TV:n. Det är verkligen en riktig mysfilm som jag aldrig riktigt tröttnar på. Helt min humor och kan helt sympatisera med Bridget, vet hur det är att säga fel saker hel tiden. Charmigt, charmigt, charmigt. Älskar dessutom både Mark och Daniel. Trots att Daniel är ett otroget svin lyckats han fortfarande vara så charmig som om "oj, jag snubblade liksom, det var egentligen inte mitt fel" när han varit otrogen.

Men nu är filmen slut, och på tal om det måste jag faktiskt komma med ett litet klagomål, på senaste tiden har jag studerat filmkyssar och tittar man nära så känns det så lätt att se att detta är inte två passionerade människor, det är två skådespelare som känslolöst trycker munnarna mot varandra, i de allra flesta fall öppnar de inte ens munnarna, bara försöker få det att se ut som om de gör det. Jag förstår visserligen, de spelar ju bara och jag har alltid undrat om det inte borde vara konstigt att kyssa när man spelar in en film. Men tittar man noga ser man det verkligen, de kysser inte varandra, de spelar.

Men nu ska jag sova, skola imorgon (!!!). För övrigt har jag gjort middag, diskat, och dushat för första gången i lägenheten idag.

Pip på er! :-) Önska mig lycka till imorgon!

Kommentarer
Postat av: Emmy

Hej syrran! Här är länken till min o Fridas blogg! :)

www.effis.blogg.se

2010-09-05 @ 17:21:17
URL: http://effis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0