Binturong

Någon mer än jag som sett Parkens zoo's reklam som går på TV just nu? De pratar lite om lika djur? I den jag tänker på säger de ungefär såhär: "Den ser ut som en blandning mellan en katt, och en björn. Fast med mustash. Den sover på dagarna och jagar på natten."

Bara jag som tycker att det där djuret verkar skitläskigt?! I reklamen går den liksom omkring med lysande ögon i mörkret och fräser ilsket som om den bara väntar på att slita dig i stycken. Nu har jag letat reda på vad de var för djur, hittade inte någon riktigt lika läskig bild som den de har i reklamen, men titta på den, den är ute efter dig!!! Den kommer att leta upp dig och stjäla en strumpa i varje par!



Jag blev nästan lite besviken när jag läste om den och det visar sig att den har temperament som en hund ungefär och används som husdjur ibland och tycker om att göra akrobatiska konster. På alla bilder förutom denna såg den jätte söt ut. Men man får se det positivt, nu kanske jag kan sova lugnt om natten. Dessutom har jag inga hela par strumpor som den kan stjäla.

Men vem vet... håll ögonen öppna...

Pip på er! :-)

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Vad är det för djur? o.O

Kram

2010-08-18 @ 18:52:35
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0